Moontravelin erityisehdot 27.01.2014 alkaen

Nämä matkaehdot soveltuvat kaikkiin Ab Fin Hel Vip Oy Ltd:ltä (Moon Travel MyJet, moontravel.fi, myjet.fi) ostettuihin tuotteisiin ja palveluihin.

Pyydämme asiakkaitamme aina lukemaan huolella kaikki lähettämämme matkadokumentit ja mahdolliset vahvistukset ja ilmoittamaan meille välittömästi mahdollisista huomautuksista. Lisäksi kehotamme aina hankkimaan matkavakuutuksen, joka sisältää vähintään peruutusturvavakuutuksen sairaustapauksissa. Eri vakuutusyhtiöt tarjoavat erilaisia matkustamiseen liittyviä vakuutuksia – varmistathan, että vakuutuksesi tarjoama vakuutusturva on riittävä. Matkaehtomme on myös saatavilla kulloinkin voimassa olevan toimistomme osoitteesta.

Halutessasi muuttaa matkasi tietoja, sinun on otettava kirjallisesti yhteyttä Internet- sivuillamme esitettyyn sähköpostiosoitteeseen tai käytävä toimistossamme sopimassa muutoksista. Kaikki muutokset ja peruutukset käsitellään aina kyseisen tuotteen saatavuuden ja palveluntarjoajan ehtojen mukaan. Jos toimisto on kiinni, voit muuttaa lentolippua myös lentoyhtiön kautta.

Muutoksen voi tehdä matkan varaaja, matkan maksaja tai kuka tahansa varauksessa ilmoitetuista henkilöistä. Muutoksesta aiheutuneet kustannukset veloitetaan muutoksen tehneeltä henkilöltä. Mahdolliset matkareitin tai -kohteen muutokset käsitellään aina peruutuksina. Peruutus astuu voimaan, kun me sen kirjallisesti olemme vahvistaneet.

Jos lentolippua muuttaa lentoyhtiön kautta, on siitä ilmoitettava etukäteen meille puhelimitse, sähköpostilla tai käymällä toimistossa. Tästä voi aiheutua mahdollisia lisäkuluja, koska useat lentoyhtiöt (esimerkiksi Turkish Airlines ja Ethiopian Airlines) käyttävät eri varausjärjestelmiä. Jos asiakas päätyy muuttamaan lentolippua lentoyhtiön kautta, kannattaa hänen hoitaa tulevat muutoksetkin lentoyhtiön kautta.

Suosittelemme tarkistamaan kaikki antamanne matka- ja matkustajatiedot ennen varauksen maksamista, koska nimenmuutokset eivät ole sallittuja.

Mikäli lipputyyppinne mahdollistaa peruuttamisen tai muutokset, niin veloitamme seuraavat toimistokustannukset:
  • Muutoskustannus alk. 50 €/matkustaja + mahdolliset palveluntarjoajan muutoskulut;
  • Nimenmuutoksesta alk. 100 €/matkustaja + mahdolliset palveluntarjoajan muutoskulut;
  • Peruutuskustannus alk. 60 €/matkustaja + mahdolliset palveluntarjoajan peruutuskustannukset.

Muutoksista tulee ilmoittaa meille arkipäivänä kirjallisesti sähköpostiosoitteeseemme info@moontravel.fi samasta sähköpostista, mistä varaus on alunperin tehty, puhelimitse numeroon 097744880 (valmistaudu vahvistamaan henkilöllisyytesi) tai vierailemalla toimistolla viimeistään 72 tuntia ennen matkaa. Jos muutoksesta ei ilmoiteta 72 tuntia ennen matkaa, emme takaa muutospyyntösi käsittelyä ennen matkaasi. Toimiston ollessa kiinni muutoksen tulee tehdä suoraan lentoyhtiön kautta.

Muutosmaksu on suoritettava ennenkuin muutos tulee voimaan.

Mikäli teet varaukseesi muutoksia suoraan lentoyhtiön kanssa tai sovit varauksen voimassaoloajan pidennyksestä, tulee sinun ilmoittaa asiasta meille välittömästi. Mikäli emme saa ilmoitusta asiasta, emme takaa varauksen pysymistä voimassa.

Käyttämättä jätetty palvelu

Mikäli olet varannut kauttamme lennot, vuokrannut auton tai majoituksen ja et saavu lähtöselvitykseen tai lennolle, nouda autoa tai käytä muuta palvelua sovittuun aikaan sinusta johtuvasta syystä, sinulla ei ole oikeutta minkään maksun palautukseen tai hankkimasi palvelun muutokseen. Lentolippu tulee käyttää matkakuvauksen järjestyksessä kokonaan. Jos jätät yhdenkin lentovälin käyttämättä, on lentoyhtiöllä oikeus perua kaikki jäljellä olevat lennot automaattisesti.

Matkustusasiakirjat

Sinun velvollisuutesi on huolehtia, että varausvahvistus, matkalippu ja muut matkustusasiakirjat (kuten passi) ovat mukanasi matkalla koko ajan. Lisäksi olet vastuussa mahdollisten viisumien hankkimisesta tai kauttakulkuviisumista (ESTA) ja niiden aiheuttamista kustannuksista, jos kohdemaa sellaista edellyttää.

Meidän tekemämme muutokset

Joskus voimme joutua tekemään muutoksia varaukseesi. Suurin osa näistä muutoksista on pieniä ja ilmoitamme niistä sinulle mahdollisimman pian ennen matkasi alkua. Jos muutos on merkittävä ja se ei johdu meistä riippumattomista syistä, pyrimme tarjoamaan tilalle vastaavaa vaihtoehtoa (mikäli sellainen on saatavilla) maksamaasi hintaa vastaan tai palautamme maksamasi suorituksen. Mikäli merkittävä muutos on tapahtunut meistä riippumattomista syistä, me emme ole velvollisia maksamaan sinulle minkäänlaisia korvauksia.

Meistä riippumattomiksisyiksi katsotaan epätavalliset, ennakoimattomat tai ylivoimaiset esteet, jotka eivät ole meidän hallittavissamme ja joiden seurauksia ei olisi voitu välttää, vaikka kaikki tarvittava olisi tehty niiden estämiseksi mukaan lukien mutta ei rajoittuen sotaan, sodan uhkaan, mellakkaan, kansalaistottelemattomuuteen, valtion poikkeustilatoimiin, terroritekoihin, luonnonmullistuksiin, tulipaloon, poikkeuksellisiin sääoloihin, tulviin tai veden pinnan tason vaihteluihin, lentokenttien sulkemisiin johtuen myös kolmansien osapuolien työtaistelutoimenpiteistä, teknisiin tai ylläpitotoimiin, tai ennalta-arvaamattomiin lentoyhtiöiden liiketoiminnan päätöksiin kuten aikataulumuutoksiin, liiketoiminnan lopettamiseen tai tietotekniikkainfrastruktuurin muutoksiin (mukaan lukien Internet-sivumme) tai Internet-yhteyksien vikoihin, tai mihin tahansa muihin samankaltaisiin tapahtumiin soveltuvan lain mukaan. Jollei näissä matkaehdoissa ole nimenomaisesti toisin määrätty, pahoittelemme, että emme voi ottaa vastuuta tai maksaa korvauksia tilanteessa, jossa emme voi noudattaa sopimusvelvoitteitamme johtuen tällaisista vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevista seikoista.

Peruutusturva

MoonTravel/MyJet suosittelee matkavakuutuksen ja peruutusturvan hankkimista. Peruutusturvan avulla saat matkastasi hyvityksen, jos et pääse matkustamaan esimerkiksi äkillisen sairauden vuoksi. Vakuutusehdoissa on vakuutusyhtiökohtaisia eroja, jotka kannattaa selvittää ennen vakuutuksen hankkimista.

Vakuutuksiin sovelletaan vakuutusyhtiön omia palvelukohtaisia sopimusehtoja.

Varaus

Kaikista toimistossa tehdyistä varauksista peritään käsittelymaksu.

Asiakas on velvoitettu tarkastamaan varauksessa syötetyt tiedot (sama koko nimi kuin passissa, puhelinnumero, sähköposti, lentoajat ja -päivämäärät) ennen laskun maksamista. Jos tiedot ovat väärin, on asiasta ilmoitettava välittömästi sähköpostitse info@moontravel.fi. Väärillä tiedoilla varatun lipun uusimisesta voi joutua maksamaan jopa 100% lipun hinnasta.

Covid-19 vaatimukset

Covid-19 PCR-testi todistus on haettava 72 tuntia ennen matkaa

Tarkista viimeisimmät maahantulovaatimukset kohdemaahasi ja lentöyhtiön viimeisimmät covid-19 tiedot.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Yhteystiedot

Osoite

Hämeentie 1
00530 HELSINKI
FINLAND

Auki ark.

MA-PE

10- 17

LA

12-16