MATKAEHDOT

Moontravelin erityisehdot 27.01.2014 alkaen

Nämä matkaehdot soveltuvat kaikkiin Ab Fin Hel Vip Oy Ltd:ltä (Moon Travel MyJet, moontravel.fi, myjet.fi) ostettuihin tuotteisiin ja palveluihin.

Pyydämme asiakkaitamme aina lukemaan huolella kaikki lähettämämme matkadokumentit ja mahdolliset vahvistukset ja ilmoittamaan meille välittömästi mahdollisista huomautuksista. Lisäksi kehotamme aina hankkimaan matkavakuutuksen, joka sisältää vähintään peruutusturvavakuutuksen sairaustapauksissa. Eri vakuutusyhtiöt tarjoavat erilaisia matkustamiseen liittyviä vakuutuksia – varmistathan, että vakuutuksesi tarjoama vakuutusturva on riittävä. Matkaehtomme on myös saatavilla kulloinkin voimassa olevan toimistomme osoitteesta.

1. MUUTOKSET JA PERUUTUKSET

Itse tekemäsi muutokset
Halutessasi muuttaa matkasi tietoja, sinun on otettava kirjallisesti yhteyttä Internet- sivuillamme esitettyyn sähköpostiosoitteeseen tai käytävä toimistossamme sopimassa muutoksista. Kaikki muutokset ja peruutukset käsitellään aina kyseisen tuotteen saatavuuden ja palveluntarjoajan ehtojen mukaan.

Muutoksen voi tehdä matkan varaaja, matkan maksaja tai kuka tahansa varauksessa ilmoitetuista henkilöistä. Muutoksesta aiheutuneet kustannukset veloitetaan muutoksen tehneeltä henkilöltä. Mahdolliset matkareitin tai -kohteen muutokset käsitellään aina peruutuksina. Peruutus astuu voimaan, kun me sen kirjallisesti olemme vahvistaneet.

Mahdolliset maksun palautukset hyvitetään palveluntarjoajien meille antamien palautusten mukaan. Peruutustilanteissa emme palauta toimistokuluamme, emmekä muita muutoksista koituvia maksuja. Mahdollisia kolmansien osapuolien, kuten pankin veloittamia maksuja ei palauteta. On mahdollista, että matkan hinta nousee muutostilanteessa ja tällöin sinun on maksettava uusi korkeampi hinta. Suurin osa lentolipputyypeistä ei oikeuta maksujen palautukseen eikä muutoksien tekemiseen sen jälkeen, kun lentolippu on ostettu.

Suosittelemme tarkistamaan kaikki antamanne matka- ja matkustajatiedot ennen varauksen maksamista, koska nimenmuutokset eivät ole sallittuja.

Mikäli lipputyyppinne mahdollistaa peruuttamisen tai muutokset, niin veloitamme seuraavat toimistokustannukset:

  • Muutoskustannus alk. 50 €/matkustaja + mahdolliset palveluntarjoajan muutoskulut;
  • Nimenmuutoksesta alk. 100 €/matkustaja + mahdolliset palveluntarjoajan muutoskulut;
  • Peruutuskustannus alk. 60 €/matkustaja + mahdolliset palveluntarjoajan peruutuskustannukset.

Muutoksista tulee ilmoittaa meille kirjallisesti sähköpostiosoitteeseemme info@moontravel.fi viimeistään 72 tuntia ennen matkan alkua. Jos muutoksesta ei ilmoiteta 72:n tunnin varoitusajalla, emme takaa muutospyyntösi käsittelyä ennen matkaasi.

Mikäli teet varaukseesi muutoksia suoraan lentoyhtiön kanssa tai sovit varauksen voimassaoloajan pidennyksestä, tulee sinun ilmoittaa asiasta meille välittömästi. Mikäli emme saa ilmoitusta asiasta, emme takaa varauksen pysymistä voimassa.

Hotellivarausten muutos- tai peruutuskustannukset

Veloitamme 60 €/ matkustaja mahdollisesta hotellivarauksen peruutuksesta sekä mahdolliset palveluntarjoajan peruutuskulut. Useimmat hotellihintamme eivät sisällä peruutusoikeutta. Voit tarkistaa tekemäsi hotellivarauksen peruutusehdot asiakaspalvelustamme. Hotellivarauksen muutokset eivät ole mahdollisia.

Emme ole valmismatkatoimisto, vaan myymme lento + hotelli-yhdistelmiä ja asiakas voi itse valita haluamansa lennon ja hotellin. Näiden perusteella muodostuu palvelun hinta.

Käyttämättä jätetty palvelu


Mikäli olet varannut kauttamme lennot, vuokrannut auton tai majoituksen ja et saavu lähtöselvitykseen tai lennolle, nouda autoa tai käytä muuta palvelua sovittuun aikaan sinusta johtuvasta syystä, sinulla ei ole oikeutta minkään maksun palautukseen tai hankkimasi palvelun muutokseen. Lentolippu tulee käyttää matkakuvauksen järjestyksessä kokonaan. Jos jätät yhdenkin lentovälin käyttämättä, on lentoyhtiöllä oikeus perua kaikki jäljellä olevat lennot automaattisesti.

Matkustusasiakirjat


Sinun velvollisuutesi on huolehtia, että varausvahvistus, matkalippu ja muut matkustusasiakirjat (kuten passi) ovat mukanasi matkalla koko ajan. Lisäksi olet vastuussa mahdollisten viisumien hankkimisesta tai kauttakulkuviisumista (ESTA) ja niiden aiheuttamista kustannuksista, jos kohdemaa sellaista edellyttää.

Meidän tekemämme muutokset


Joskus voimme joutua tekemään muutoksia varaukseesi. Suurin osa näistä muutoksista on pieniä ja ilmoitamme niistä sinulle mahdollisimman pian ennen matkasi alkua. Jos muutos on merkittävä ja se ei johdu meistä riippumattomista syistä, pyrimme tarjoamaan tilalle vastaavaa vaihtoehtoa (mikäli sellainen on saatavilla) maksamaasi hintaa vastaan tai palautamme maksamasi suorituksen. Mikäli merkittävä muutos on tapahtunut meistä riippumattomista syistä, me emme ole velvollisia maksamaan sinulle minkäänlaisia korvauksia.

Meistä riippumattomiksisyiksi katsotaan epätavalliset, ennakoimattomat tai ylivoimaiset esteet, jotka eivät ole meidän hallittavissamme ja joiden seurauksia ei olisi voitu välttää, vaikka kaikki tarvittava olisi tehty niiden estämiseksi mukaan lukien mutta ei rajoittuen sotaan, sodan uhkaan, mellakkaan, kansalaistottelemattomuuteen, valtion poikkeustilatoimiin, terroritekoihin, luonnonmullistuksiin, tulipaloon, poikkeuksellisiin sääoloihin, tulviin tai veden pinnan tason vaihteluihin, lentokenttien sulkemisiin johtuen myös kolmansien osapuolien työtaistelutoimenpiteistä, teknisiin tai ylläpitotoimiin, tai ennalta-arvaamattomiin lentoyhtiöiden liiketoiminnan päätöksiin kuten aikataulumuutoksiin, liiketoiminnan lopettamiseen tai tietotekniikkainfrastruktuurin muutoksiin (mukaan lukien Internet-sivumme) tai Internet-yhteyksien vikoihin, tai mihin tahansa muihin samankaltaisiin tapahtumiin soveltuvan lain mukaan. Jollei näissä matkaehdoissa ole nimenomaisesti toisin määrätty, pahoittelemme, että emme voi ottaa vastuuta tai maksaa korvauksia tilanteessa, jossa emme voi noudattaa sopimusvelvoitteitamme johtuen tällaisista vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevista seikoista.

Peruutusturva


MoonTravel/MyJet suosittelee matkavakuutuksen ja peruutusturvan hankkimista. Peruutusturvan avulla saat matkastasi hyvityksen, jos et pääse matkustamaan esimerkiksi äkillisen sairauden vuoksi. Vakuutusehdoissa on vakuutusyhtiökohtaisia eroja, jotka kannattaa selvittää ennen vakuutuksen hankkimista.

Vakuutuksiin sovelletaan vakuutusyhtiön omia palvelukohtaisia sopimusehtoja.

2. LENTOVARAUKSET


Suurin osa lentolipputyypeistä ei mahdollista hinnan palauttamista peruutustilanteissa. Jos lentoyhtiöiden omat ehdot sallivat hinnan palauttamisen, me toimimme lentoyhtiön ehtojen mukaisesti. Kaikissa peruutustilanteissa veloitamme toimistokulumme ja lisäksi mahdolliset palveluntarjoajan määrittelemät peruutuskulut. Jos lentoyhtiö nostaa mitä tahansa hintaa, joka vaikuttaa varattuun lippuun, se huomioidaan kirjoittamattoman lipun hinnassa ja erotus veloitetaan asiakkaalta hänen suostumuksellaan. Sähköiset matkaliput Me emme ole vastuussa, jos et saa vastaanotettua sähköistä lippua virheellisesti syöttämäsi sähköpostiosoitteen vuoksi tai sähköpostitilisi asetusten vuoksi. Voit varmistaa sähköisen lipun perille tulon lisäämällä Checkmytrip.com -‐domainin luotettavien sähköpostin lähettäjien joukkoon. Jos olet tehnyt varauksen kauttamme ja yhteystietosi muuttuvat, tulee sinun ilmoittaa muutoksista välittömästi asiakaspalveluumme. Lisäksi pyydämme sinua ystävällisesti tarkastamaan, että nimitietosi ovat yhtenevät passissa, lentolipuissa ja muissa vahvistuksissa. Sinun velvollisuutesi on ilmoittaa meille välittömästi, jos varausvahvistus ei ole saapunut sinulle. Huomiothan että me emme ole vastuussa matkalipun mahdollisista väärinkäytöksistä jos olet antanut meille matkan varausvaiheessa virheellisen sähköpostiosoitteen.

Mahdollisista teknisistä tai hinnoitteluvirheistä johtuvien muutosten vuoksi pidätämme oikeuden olla yhteydessä asiakkaaseen 72 tunnin kuluessa laskien varauksen vahvistamisesta ja tarvittaessa peruuttaa varauksen.

Lentoaikataulut


Lentoaikataulut ovat ohjeellisia meiltä saamassasi vahvistuksessa. Kaikki lähtö- ja saapumisajat lentolipuissa ovat lentoyhtiön antamia ja ne ovat vain arvioita. Ne voivat muuttua lennonjohdon asettamien rajoitusten vuoksi, sään vuoksi, lentoyhtiön toiminnallisten rajoitusten vuoksi ja siksi, että matkustajat halutaan saada lähtöselvitykseen ajoissa. Suosittelemme tarkistamaan lentoaikataulut vähintään 72 tuntia ennen matkan alkamista kumpaankin suuntaan lennettäessä. Aikataulut voi tarkistaa Internet-osoitteesta www.checkmytrip.com ja mikäli niissä ilmenee muutoksia, tulee asiakkaan välittömästi ottaa yhteyttä matkatoimistoon tai lentoyhtiöön. Varauksen tilannetiedot voi tarkistaa antamalla edellä mainittuun Internet-osoitteeseen varausnumero ja sukunimi, jolla varaus on tehty.

MoonTravel / MyJet ei ole vastuussa mistään lentoyhtiön mahdollisesti tekemistä muutoksista lähtö-­‐ ja saapumisaikoihin sinulle aiemmin ilmoitettuihin aikoihin verrattuna emmekä muista lentoyhtiön tekemistä muutoksista. Huomioithan myös, että jos jätät yhden lentomatkan käyttämättä ilman, että olet yhteydessä suoraan lentoyhtiöön, jäljellä olevat lennot saattavat peruuntua automaattisesti ilman eri ilmoitusta. Tällaisissa tilanteissa me emme ole vastuussa mistään sinulle aiheutuneista kustannuksista. Tästä syystä sinun on vahvistettava lentosi lentoyhtiölle sen asettaman aikataulun mukaisesti. Sinun velvollisuutesi on tarkistaa lähtö-­‐ ja saapumisajat lentojasi koskien aina matkustaessasi. Jos muutos tai
peruutus johtuu meistä riippumattomista syistä (kuten esimerkiksi ylivoimaisen esteen tilanne), meillä on oikeus olla hyvittämättä palvelumaksujamme.

Lentolipuissa ja vahvistuksissa mainitut kellonajat ovat paikallisia lennon lähtöaikoja. Sinun on itse tarkistettavat lähtöselvitysajat lentoyhtiöiltä. Mikäli myöhästyt lennolta, ota välittömästi yhteys lentoyhtiöön mahdollisten erityisjärjestelyjen sopimiseksi. Myöhästymistilanteessa lentoyhtiöllä on oikeus evätä lentokoneeseen pääsy ja voi olla, että joudut hankkimaan uuden lentolipun seuraavalle lennolle. Lentoyhtiö tai MoonTravel / MyJet ei ota tällaisissa tilanteissa vastuuta.

Lentoyhtiöllä on oikeus myös muuttaa matkareittiä tai aikataulujaan ennen matkaa tai matkan aikana. Mikäli lentoaikatauluihin tulee muutoksia ennen matkaa, ilmoitamme niistä antamanne yhteystietojen perusteella ensisijaisesti sähköpostiinne ja jos sellaista ei ole saatavilla, niin puhelimitse tai tekstiviestitse.

Mikäli varauksesi peruuntuu lentoyhtiön tekemän muutoksen tai peruutuksen vuoksi, varauksenteon yhteydessä veloitettua mahdollsia kolmansien osapuolien, kuten pankkien tai rahoitusyhtiön veloittamia maksuja ei palauteta. Mahdolliset istumapaikkatoiveet Useimmat paikkavaraukset ovat maksullisia ja voit esittää toiveen istumapaikasta, mutta emme pysty takaamaan paikan järjestymistä. Suosittelemme sinua saapumaan lähtöselvitykseen mahdollisimman hyvissä ajoin, jolloin pääset esittämään paikkatoiveesi lentoyhtiölle. Ruokatoivomukset Euroopan lennoilla lentoyhtiöt eivät pääsääntöisesti tarjoa lennon aikana lämmintä ruokaa, mutta lisämaksusta sellainen on lentoyhtiöstä ja lentoreitistä riippuen mahdollista järjestää. Kaikissa tapauksissa mahdollisista ruoka-aineallergioista
tai omista ruokatoiveistaan tulee ilmoittaa meille matkaa varatessa.

Raskaus ja lapset


Mikäli olet raskaana, tarkistakaa lentoyhtiöltä mahdollisuutenne matkustaa sekä meno ja paluumatkalla. Muistakaa myös ottaa lääkärintodistus ja varmistakaa lääkäriltänne matkustuskyvykkyytenne.

Jos matkustatte sylilapsen kanssa, tulee hänen olla koko matkan ajan alle 2-vuotias. Yksi aikuinen voi matkustaa ainoastaan yhden sylilapsen kanssa. Jos matkustatte lapsen kanssa, tulee hänen olla koko matkan ajan alle 12-vuotias.

Viranomaisten määräämät verot, maksut ja muut lisäkustannukset 
Kohdemaasta riippuen saatat joutua maksamaan viranomaisten perimiä veroja tai maksuja, joita MoonTravel / MyJet ei ole sinulta voinut veloittaa matkalippua hankkiessasi. Me emme myöskään voi palauttaa tällaisia maksusuorituksia missään tilanteissa.

Matkatavarat


Matkatavaran määrässä on rajoituksia ja ne riippuvat lentoyhtiöistä, matkustusluokasta ja matkareitistä. Pääsääntöisesti olet oikeutettu lisäveloituksetta ruumassa kuljetettavaan yhteen kirjattuun matkatavaraan ja yhteen mukanasi kuljettamaan käsimatkatavaraan. Asiakkaalla on vastuu matkatavaramäärän tarkistamisesta lippua ostettaessa. Mikäli lippuun ei kuulu
matkatavaroita tai matkatavaroiden paino ylittää lentoyhtiön asettamat rajat, voit joutua maksamaan lentoyhtiön määrittelemän hinnaston mukaisia lisämaksuja matkatavaroistasi.

Kehotamme aina ennen matkasi alkua tarkistamaan lentoyhtiöltä mahdolliset kuljetusrajoitukset, koska näihin saattaa tulla varauksesi jälkeen muutoksia. Lentoyhtiöillä on lisäksi erilaisia turvallisuusmääräyksiä tiettyjen tavaroiden ja aineiden pakkaamiseen liittyen. Näitä ovat esimerkiksi erilaiset nesteet ja suosittelemmekin aina tarkistamaan etukäteen suoraan lentoyhtiöltä matkatavaroihin liittyvät erityisehdot.

Varausvahvistuksestasi käy ilmi lentolippusi hintaan sisältyvä matkatavaramäärä. Mikäli matkatavaramäärää ei ole vahvistuksessa esitetty, ole hyvä ja varmista se joko meiltä tai suoraan lentoyhtiöltä.

Lennolta evääminen, peruuttaminen ja myöhästyneet lennot 
Tilanteissa, joissa matkustajaa ei päästetä lennolle, lento peruutetaan tai se myöhästyy huomattavasti on lentoyhtiöllä vastuu korvata matkustajalle tällaisista tilanteista koituvia vahinkoja. Tämä koskee siis matkoja Euroopassa. Mahdollinen korvausvastuu on tällaisissa tilanteissa aina lentoyhtiöllä, mutta se voi vaihdella eri lentoyhtiöiden välillä. Lentoyhtiöiden omista ehdoista käy ilmi, miten tällaisissa tilanteissa toimitaan ja suosittelemmekin selvittämään lentoyhtiöltä heidän kulloisetkin sopimusehtonsa.

Me emme ole vastuussa myöhästyneen tai peruutetun lennon johdosta asiakkaalle aiheutuneista ylimääräisistä kustannuksista, käyttämättä jääneistä palveluista tai tulonmenetyksistä.

3. HOTELLI- JA MAJOITUSVARAUKSET

Paikalliset lisämaksut


On mahdollista, että osa hotelleista veloittaa asiakkaalta lisämaksun, jota emme voi etukäteen veloittaa. Se maksetaan hotellissa sisäänkirjautumisen tai uloskirjautumisen yhteydessä.

Hotellin palvelut


Varaathan aikaa tutustuaksesi huolellisesti yksityiskohtaiseen hotellimajoituksen kuvaukseen, jotta tunnet kyseisen hotellimajoituksen kaikki ehdot.

Otathan huomioon, että me emme ota mitään vastuuta hotellin palveluista, hotellin tarjoamien palvelujen aiheuttamista kustannuksista tai rajoituksista.

Hotellimajoituksen hintaan sisältymättömät paikalliset verot
Osassa hotelleista voidaan veloittaa paikallisia veroja, jotka on maksettava paikan päällä suoraan paikallisessa valuutassa. Tällaisia veroja voivat olla esimerkiksi myyntivero. Sinä olet vastuussa tällaisten verojen ja palvelumaksujen maksamisesta hotellin asettamien ehtojen mukaan.

4. KOLMANSIEN OSAPUOLIEN LISÄPALVELUT

Mikäli ostat kauttamme retken, kuljetuksen kohteessa tai pääsylipun tai muun kolmannen osapuolen palvelun, sitoudut noudattamaan aina kulloisenkin palveluntarjoajan sopimusehtoja. Me toimimme vain välittävänä osapuolena, emmekä kanna vastuuta kolmansien osapuolten tuottamista palveluista.

5. HINTOJEN JA ALENNUKSIEN PERUSTA

Jollei kansamme nimenomaan toisin sovita, tapahtuu matkustaminen turistiluokassa. Hinta perustuu varauksen tekohetken sopimusehtoihin. Hinta esitetään varaushetkellä, mutta se riippuu lentoyhtiöstä ja valuuttakurssista ja voi muuttua, kunnes matka on kokonaisuudessaan maksettu.

8. MUUT EHDOT

Sopimus syntyy ostaessasi Ab Fin Hel Vip Oy Ltd:ltä (Moon Travel / MyJet) lentolipun ja sen katsotaan astuvan voimaan, kun olet maksanut matkan ja saanut meiltä varausvahvistuksen. Mikäli jätät tekemämme laskun maksamatta, on meillä oikeus periä toimistokuluna laskun toimittamisesta vähintään 30 EUR/matkustaja. Mikäli meille koituu kolmansien osapuolien.

Hinnat ilmoitetaan lasketun päivän valuuttakurssin mukaan. Hinnat voivat tämän vuoksi vaihdella päivittäin heijastaen valuuttakurssien muutoksia. Nämä matkaehdot pätevät kaikkiin varauksiin, ellei toisin ole ilmoitettu. Me voimme muuttaa majoitusta tai vastaavaa palvelua samantasoiseen tai paremman tasoiseen palveluun ilman, että meillä on velvollisuutta suorittaa korvauksia sinulle. Jos käytät vain osittain palveluja, jotka olet ostanut, sinulla ei ole oikeutta maksun palautukseen meiltä. Jos et peruuta palvelua tai jos et saavu lähtöpaikalle sovittuun aikaan tai jos et pääse matkalle, koska sinulla ei ole vaadittavia asiakirjoja (kuten passi tai viisumi), me emme palauta sinulle matkan hintaa.

Maksuehdot ja maksaminen


Kaikki meiltä ostamanne tuotteet tai palvelut voi maksaa käteisellä toimistossamme, pankkisiirtona, laskulla tai osamaksulla. Osamaksua varten vaadimme kuvallisen henkilöllisyystodistuksen, joka tulee esittää toimistossamme. Meillä on oikeus tarkistaa osamaksusopimusta tehdessämme henkilön luottotiedot.

Osamaksusopimus tehdään SVEA Rahoituksen kanssa ja siihen sovellettavat rahoitusehdot löytyvät osoitteessa ja

Maksaessaan matkan asiakas vakuuttaa lukeneensa nämä ehdot ja mikäli hän tekee osamaksusopimuksen, hän lisäksi vakuuttaa lukeneensa rahoitusyhtiön rahoitusehdot, jotka ovat luettavissa osoitteessa http://www.sveawebpay.fi/fi/tiliehdot/osamaksun-­‐yleiset-­‐ ehdot/.

Rahoitusyhtiö veloittaa hinnastonsa mukaisen laskutus-­‐/käsittelymaksun. Lisäksi me perimme oman lisämaksumme. Hinnat ovat eritelty maksuvaiheessa ja ostotilanteessa asiakkaalle kerrotaan kulloinkin muodostuvat mahdolliset lisämaksut maksuvaihtoehdosta riippuen.

Lisäpalveluiden maksaminen


Mahdolliset lisäpalvelut maksetaan lentolippuvarausten yhteydessä.

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Hotelli-, auto- ja muihin ulkomailla kohdistuneihin varauksiin saatetaan soveltaa myös matkakohteesi paikallista lainsäädäntöä ja paikallisia tapoja ja käytäntöjä.

Vakuutusturva


Kehotamme vahvasti hankkimaan soveltuvan matkavakuutuksen koskien vähintään kiireellistä lääkärin apua sisältäen kotiuttamisen tilanteessa, jossa joudut onnettomuuteen tai sairastut ulkomailla ollessasi. On omalla vastuullasi hankkia soveltuva ja riittävä vakuutusturva omien tarpeidesi mukaan.

Matkustusasiakirja- ja rokotusvaatimukset


Matkustajan velvollisuus on tarkastaa passi-, viisumi- ja rokotustarpeensa sekä mahdolliset tarvittavat transit- eli kauttakulkuviisumit. Otathan huomioon, että monet maat vaativat passin voimassaoloajaksi kuusi (6) kuukautta matkan jälkeen. Jollain mailla voi olla erityisvaatimuksia, jotka sinun tulee tarkistaa ennen matkaa kyseisen maan konsulaatista tai suurlähetystöstä. Erityisen tärkeää on varmistaa, että passi on lukukelpoinen ja ehjä, koska vaurioituneen passin kanssa matkustavan henkilön matkustus tai maahan pääsy voidaan evätä. Olet velvoitettu hankkimaan mahdollisesti vaadittavat viisumit matkakohdettasi tai matkakohteitasi sekä kauttakulkukohteita varten. Ulkoasiainministeriöltä saa tiedot viisumivaatimuksista, hakuajoista ja -tavoista. Huomioithan, että joidenkin maiden vaatimukset vaihtelevat suuresti ja saattavat muuttua lyhyelläkin varoitusajalla.

Matkustajan tulee tarkistaa, että nimitiedot ovat yhtenevät passissa ja varaustiedoissa. Jos nimitiedot eroavat, ei matkustus ole mahdollista ja vakuutus ei ole välttämättä voimassa.

Sinulla itselläsi on vastuulla oma turvallisuutesi matkalla. Kotimaasi ulkopuolella
turvallisuudestasi vastaavat ensisijaisesti kulloinkin kyseessä olevan maan viranomaiset.

Mahdollinen korvauksen hakeminen


Huomaathan, että me emme ole korvausvastuussa varauksessasi olevasta virheestä tai puutteesta johtuen, jos virhe tai puute ei johdu meistä tai alihankkijastamme, tai jos virhe tai puute johtuu sinun toiminnastasi tai jos virhe tai puute johtuu olosuhteista,jotka olivat epätavallisia tai ennalta-­‐arvaamattomia ja joita me tai alihankkijamme (vaikka tarpeellista huolellisuutta olisi noudatettu) emme olisi voineet ennakoida tai välttää. Vaatimus koskien seikkaa, joka voidaan korjata matkakohteessa, on ilmoitettava meille viipymättä. Sinun on rajoitettava vahinkoa kohtuullisin toimenpitein.

Olemme matkatoimisto, emmekä harjoita lentotoimintaa tai muuta liikennettä itse. On mahdollista, että matkustaessasi matkaasi sovelletaan joitain kansainvälisiä sopimuksia. Hyväksyt ja ymmärrät, että sellaisia sopimuksia voidaan soveltaa matkaasi. Lisäksi hyväksyt sen, että liikenteenharjoittajan omat kuljetusehdot soveltuvat sinun matkaasi. Hyväksyt myös, että tällaiset ehdot ovat osa sopimusta, jonka solmit kanssamme. Kyseiset ehdot ovat saatavilla palveluntarjoajan omilta Internet-sivuilta.

Sinun on tarkistettava paluulentoa koskevat tiedot ja tarvittaessa vahvistettava kansainväliset paluuvaraukset lentoyhtiölle viimeistään 72 tuntia ennen paluulennon lähtöä. Suosittelemme että annat yhteystietosi kohdemaassa lentoyhtiölle pidemmän oleskelun aikana mahdollisten lentoaikataulumuutosten tai -peruutusten varalta. Sinun tulee tehdä lähtöselvitys hyvissä ajoin. Tarkista oikea lähtöselvitysaika lentoyhtiöltä. Suosittelemme että saavut lentokentälle aina viimeistään kaksi ja puoli tuntia ennen lennon lähtöaikaa. Suurille kansainvälisille kentille suosittelemme saapumista viimeistään 3 tuntia ennen koneen lähtöä.

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä ehtoja kuitenkin ilmoittaen siitä Internet-sivuillamme. Muutostilanteissa jo solmittuihin sopimuksiin ne eivät vaikuta.

Mikäli olet liikuntarajoitteinen tai muutoin toimintarajoitteinen tai tarvitset erityistä apua jostakin muusta syystä, pyydämme ilmoittamaan siitä meille varauksen teon yhteydessä. Mikäli erityisen avun tarve ilmenee vasta varauksen jälkeen, pyydämme ilmoittamaan siitä välittömästi. Emme valitettavasti ole vastuussa, mikäli me tai palveluntarjoajamme eivät pysty antamaan tarvitsemaanne erityisapua.

Emme ole vastuussa säätiloista johtuvista matkan poikkeamista. Mahdolliset erikoistoiveet välitämme palveluntarjoajille, mutta emme voi taata niiden toteutumista.